Vennskapsuke uke 36!

Alle barn trenger venner. Vennskap gjør barna trygge, glade og i bedre stand til å lære. Vennskap motvirker mobbing og gjør barn bedre rustet for fremtiden. Det er vi voksne på skolen, hjemme og i nærmiljøet, som har ansvaret for at alle barn skal bli inkludert. Barna kan hjelpe oss i dette arbeidet.

I uke 36 arrangerer elevrådet VENNSKAPSUKE på Løren skole!

Alle klasser skal arbeide med temaer knyttet til vennskap, trivsel, positiv kommunikasjon (gode ord) og mobbing hver dag i denne uken. Barna skal ha klassemøter, løse oppgaver sammen, planlegge og gjennomføre leker og ha det gøy. Innimellom blir det også alvor. Barna skal lære om mobbing og hva man kan gjøre for å forhindre at mobbing skjer. Det er ikke lov å være tilskuer!

Torsdag 7/9 skal alle barn og voksne ta på seg noe på eller under nesa!

Fredag 8/9 avslutter vi uken med dans i storefri

Vi oppfordrer dere foreldre til å følge opp disse temaene hjemme. Dere er barnas største forbilder – hvordan dere snakker om andre barn og voksne har stor betydning for hvordan de tenker om seg selv, om andre og hvilket ansvar vi har for at alle skal føle seg inkludert.

Elevrådet og alle voksne på Løren skole ønsker alle en fin vennskapsuke!