BlimE 2017

BliMe-dansen

Lurer du på hva BlimE er for noe? Det vet alle barna på Løren skole som har øvd på årets BlimE-dans fram til i dag hvor alle fremførte den i skolegården!

Her er hva NRK Super skriver om det:

Si hei, vær en venn!

Alle mennesker har behov for at andre bryr seg. Når noen sier hei til deg, eller viser at de forstår hvordan du har det, så kjenner du deg kanskje litt ekstra viktig?

Det er en fin opplevelse og en deilig følelse å bære med seg. Slik har andre det også. Kanskje har du ikke den gode følelsen av å bety noe hele tiden? Kanskje er du mer opptatt av hva du får til, eller hvordan du ser ut? Vi er helt sikre på at hvis alle sier hei til hverandre litt oftere, så vil vi alle bli litt gladere og har det bedre inni oss.

Det finnes mange måter du kan vise at du bryr deg om et annet menneske. Den enkleste måten er kanskje å si hei.

Si hei til noen du vet hvem er, men som du ikke så ofte sier hei til!

Si hei til noen som står alene!

Si hei til noen som er yngre enn deg! Hvis du vil, kan du jo ta neste skritt også og være en venn.

Du kan invitere noen med i leken, passe litt ekstra på noen som ikke har det så bra eller gi bort et eple hvis noen har glemt matpakken sin. Slike ting vil gjøre at andre føler seg betydningsfulle. Du kan gjøre en forskjell. Du kan se andre.

Si hei, vær en venn. BlimE!